TOTAALBoekingen

Groot aanbod

Boeken gaat makkelijk

Gegarandeerd tevreden

Veel gestelde vragen

 

Boeken artiest

Hoe boek ik een artiest?

  1. U zoekt welke artiest u geschikt acht voor uw feest
  2. U doet een offerte- of informatieaanvraag rechtstreeks op de pagina van de artiest of via het contactformulier.
  3. Wij gaan voor u kijken of de artiest beschikbaar is
  4. Vervolgens stellen wij een offerte voor u op
  5. U bepaald of u de artiest wilt boeken. U kunt ook een optie plaatsen, zodat de artiest 14 dagen vrijblijvend voor u in optie blijft staan en u eerste recht hebt om de artiest te boeken op de desbetreffende datum.
  6. Als u de artiest boekt, ontvangt u van ons een contract met daarbij horende factuur
  7. We wensen u een leuk feest toe en wij zorgen dat de artiest aanwezig is

Hoe plaats ik een optie?

Wanneer de artiest beschikbaar is kunt u geheel vrijblijvend en kosteloos een optie plaatsen. U heeft daarna 14 dagen de gelegenheid om na te denken of u de geplaatste optie om wilt zetten in een definitieve boeking. De artiest blijft gedurende deze optieperiode geheel vrijblijvend voor uw feest of evenement beschikbaar. Krijgt de act/band/artiest een definitieve aanvraag in uw optie periode dan wordt u hiervan op de hoogte gebracht. U heeft dan nog steeds het recht om als eerste te boeken maar zal dan, verschillend per artiest, eerder moeten beslissen.  Alle aanbiedingen, zowel schriftelijk als mondeling, van Totaalboekingen.nl zijn steeds vrijblijvend.

Wanneer is een boeking definitief?

Een boeking is definitief wanneer u ons mondeling danwel per e-mail de boeking bevestigd. Op dit moment wordt de artiest/act door ons ook vastgelegd en is een overeenkomst tot stand gekomen. Vervolgens ontvangt u per e-mail een bevestiging waarin alle gemaakte afspraken met betrekking tot uw boeking overzichtelijk en duidelijk zijn vastgelegd. U tekent de overeenkomst inclusief rider en retourneert deze naar ons. U ontvangt binnen enkele dagen een door ons ondertekend exemplaar t.b.v. uw administratie retour.

Wat is een rider?

In een rider worden alle wensen/voorwaarden van de artiest vermeld. Bijvoorbeeld wat er in de kleedkamer aanwezig dient te zijn, of hoe de techniek geregeld dient te zijn.

Welke informatie is Totaalboekingen.nl van u nodig voor een definitieve boeking?

  • Welke artiest band of act wilt u boeken?
  • Datum van het optreden
  • Tijdstip van het optreden
  • Uw NAW gegevens
  • Adresgegevens van de locatie
  • Contactpersoon op locatie
  • Wat voor type feest en voor hoeveel mensen
  • Is het een besloten of openbaar optreden?
  • Zijn er bijzonderheden die van belang zijn?

Algemeen

Moet ik Buma afgedragen?

Gebruikt u muziek tijdens uw evenement? Dan heeft u hiervoor toestemming nodig van Buma. Dit geldt voor alle optredens waar muziek ten gehore wordt gebracht uitgezonderd privéfeesten (b.v. een bruiloft of een verjaardag). Eigenaren van horecagelegenheden, welke een jaarlijkse licentie overeenkomst hebben met Buma, hoeven tot een uitkoopgage van duizend euro geen extra Buma vergoeding af te dragen. Wilt u meer informatie over regelingen en tarieven? Dan verwijzen wij u graag naar de website van de Buma.

Wat gebeurt er bij calamiteiten/ziekte/afzegging artiest?

Bij overmachtsituaties als bijvoorbeeld ziekte van een artiest zullen wij er samen met u alles aan doen om binnen alle redelijkheid een gelijkwaardige plaatsvervanger te vinden. U als opdrachtgever heeft bij een overmachtsituatie altijd het recht om de opgemaakte overeenkomst te ontbinden. Totaalboekingen.nl zal in dit geval de eventuele betaalde factuur binnen enkele dagen aan u crediteren.

Kan ik de artiest van tevoren spreken voor overleg?

Indien u dit wenst kunt u van tevoren telefonisch contact opnemen met ons om specifieke wensen of mogelijkheden door te spreken. In uitzonderlijke gevallen is het handiger om de artiest u te laten bellen om belangrijke zaken door te nemen, wij geven uw nummer dan aan de artiest door.

Hoe laat is de artiest aanwezig?

Doorgaans is een artiest ruim op tijd voor aanvang van het optreden aanwezig. De exacte tijd van aanwezigheid verschilt echter per act of artiest. Mocht u dit toch graag exact willen weten, kunt u hiervoor altijd contact met ons opnemen.

Wat wordt er bedoeld met A-, B- en/of M-set bij techniek?

Iedere artiest regelt op een andere manier zijn/haar techniek en omschrijft dit anders. Over het algemeen wordt vermeld tot hoeveel personen de techniek gehanteerd kan worden. Ook worden de termen A-,B- en/of M-set gebruikt, hiervoor gelden over het algemeen onderstaand aantal personen: 

  • A-set  = inclusief geluid tot 300 personen
  • B-set  = inclusief geluid tot 750 personen
  • C-set  = inclusief geluid tot 1000 personen
  • M-set = monitorset u dient zelf voor het geluid te zorgen
  • Excl.   = zonder [exclusief] geluid en techniek
  • Backline  = enkel instrumenten en toebehoren

Belichting is niet altijd inbegrepen, dit kunnen wij wel voor u eventueel verzorgen. Laat u daarom altijd door een van onze medewerkers informeren over de techniek.

Er staat dat er techniek tot 400 personen wordt meegenomen, maar er komen 700 personen. Kan ik de artiest wel boeken?

Standaard wordt vermeld welke techniek wordt meegenomen voor de uitkoopgage die gehanteerd wordt.  Als er meer mensen komen, kan er extra techniek worden meegenomen tegen meerprijs. Overleg dus altijd met één van onze medewerkers. 

Financieel

Hoe verloopt de betaling?

Indien wij de boeking aan u mogen bevestigen ontvangt u naast een boekingscontract ook direct een factuur. De factuur dient uiterlijk 30 dagen voorafgaand aan het optreden te worden voldaan.

Wat is een gage?

Een uitkoopgage is een gage waarin alle kosten voor de artiest zijn meegenomen, mits ander vermeld. Alle op onze website vermelde gages zijn uitkoopgages exclusief BTW (6% of 21% verschillend per act).

Contact

Hoe kan ik jullie bereiken?

Wij zijn telefonisch van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.30 uur op telefoonnummer 0594 – 58 70 91 te bereiken. Buiten deze kantoortijden nemen we informatieaanvragen in behandeling per e-mail: info@totaalboekingen.nl

Hoe kan ik jullie bereiken in geval van nood?

In geval van nood kunt u ons normale telefoonnummer gebruiken: 0594 – 58 70 91. In het menu vindt u het telefoonnummer dat u kun bellen in geval van nood.